algorytm na gre
Idź do strony 1, 2  Następny  :| |:
-> Pozycje, problemy, analizy

#1: algorytm na gre Autor: wrobelSkąd jesteś: Gdynia PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 4:36 pm
    ----
Witam,
poszukuje pomocnej dloni do zadania semestralnego. Nie mam pojecia z ktorej strony zaczac...

Strzałkaimg153.imageshack.us/m...eme6ra.jpg

#2: Re: algorytm na gre Autor: MandosSkąd jesteś: Łódź PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:00 pm
    ----
W czym masz ten algorytm zaimplementować ?

#3: Re: algorytm na gre Autor: beneritSkąd jesteś: Gdańsk PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:02 pm
    ----
Jeżeli dobrze zrozumialem to bierzesz palnszę, wycinasz na niej litery i na tym co zostanie rozgrywasz gre?

Trochę to dziwne zadanie

1. W go kamienie stawia sie na przecięciach a nie w kratkach jak na obrazku. Nawet jak umowimy sie ze stawiamy w kratkach to pozostają inne wątpliwosci

2. Sposob gry zalezy od rozlożenia liter. Mozemy je tak na planszy umieścić aby nie bylo nigdzie miejsca na zrobienie oczu. W rezultacie zadna grupa nie bedzie miala oczu i powstanie seki lub ktos wszystko zabije.

3. Jesli założymy ze plansza ma malo wyciętych liter (znaczy jest dużo miejsca na robienie oczu) zastosowanie mają algorytmy standardowe zmodyfikowane o inny ksztalt planszy.
Moim zdaniem napisanie algorytmu na planszy kwadratowej jest prostrze niż na planszy o innym kształcie.


Kto tobie dał takie zadanie? Bo ta osoba chyba nie zdaje sobie sprawy ze złożoności algorytmow grających w go.

#4: Re: algorytm na gre Autor: wrobelSkąd jesteś: Gdynia PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:05 pm
    ----
Mandos wrote:
W czym masz ten algorytm zaimplementować ?

w sumie to w niczym, mamy tylko napisac na kartce taki algorytm, krok po kroku

ktos wyciagnal troche informacji od prowadzacego (co nie jest wcale takie proste:

Quote::
1 zamiast stawiać piony na skrzyżowaniach (jak w oryginale gry) stawiamy piony na polach.
2. W zasadzie jest to zadanie infromatyczne. Mamy stworzyć ciąg poleceń, warunków (i pętli?), które będą symulowały posunięcie jednego z graczy. Zajmujemy się wymyśleniem takiego sposobu postępowania, który będzie zakładał jakiś cel (np.: 'Jeżeli to możliwe, to stawiamy nasz pion nad pionem gracza') oraz uwzględniał posunięcia przeciwnika (rozważał różne warianty posunięć)
3. Nie budujemy szczegółowych mechanizmów czynności. To znaczy piszemy "sprawdzamy czy pion otoczony jest przez piony przeciwnika", nie definując w jaki sposób ma się to odbywać.
4. Jeśli chodzi o "ko" (patrz opis gry) mamy sami określić, jak algorytm będzie radził sobie z taką sytuacją.

#5: Re: algorytm na gre Autor: beneritSkąd jesteś: Gdańsk PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:07 pm
    ----
Jeszcze jedno.

Ten sam algorytm mają stosowac obaj gracze? Czy algorytm ma być tylko dla jednego?
Jesli stosujesz ten sam algortym dla obu graczy to zakładając ze nie ma w nim elementów losowości zawsze da ten sam wynik.
Jesli nawet są w nim elementy losowości ale przyjmujemy ze obaj gracze zawsze grają najlepszy dla siebie ruch to nadal zawsze uzyskamy ten sam wynik.

Pomijam fakt, ze nie istnieje w go algorytm 'strategii wygrywającej' inny niz przeanalizowanie wszystkich możliwości metodą min/max (tudzież alfa/beta)

#6: Re: algorytm na gre Autor: wrobelSkąd jesteś: Gdynia PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:07 pm
    ----
benerit wrote:
Jeżeli dobrze zrozumialem to bierzesz palnszę, wycinasz na niej litery i na tym co zostanie rozgrywasz gre?

Trochę to dziwne zadanie

..................

Kto tobie dał takie zadanie? Bo ta osoba chyba nie zdaje sobie sprawy ze złożoności algorytmow grających w go.

dr hab. z UG :]

#7: Re: algorytm na gre Autor: wrobelSkąd jesteś: Gdynia PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:09 pm
    ----
doszly mnie sluchy ze nalezy skorzystaz ze schematu Shannona min/max lub alfa/beta ....

#8: Re: algorytm na gre Autor: beneritSkąd jesteś: Gdańsk PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:12 pm
    ----
Który doktor? Pytam z ciekawości bo o jednym maniaku co nie jest zorientowany słyszałem już Uśmiech

Akurat mam przyjemność chodzić na UG na Mat-Fiz-Inf. Jeśli chcesz możemy spotkać się na wydziale i przedyskutowac o co właściwie prowadzącemu chodzi Uśmiech

#9: Re: algorytm na gre Autor: wrobelSkąd jesteś: Gdynia PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:15 pm
    ----
mozna go skojarzyc z pewną rybą Uśmiech
jesli chodzi o dyskusje to raczej nie da rady w realu
- termin jest na jutro
- nie jestem studentem UG Uśmiech

#10: Re: algorytm na gre Autor: wrobelSkąd jesteś: Gdynia PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:16 pm
    ----
a o co prowadzacemu chodzi to wiem tyle co ty - bo mam tylko tresc zadania ....

#11: Re: algorytm na gre Autor: MandosSkąd jesteś: Łódź PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:21 pm
    ----
3. Nie budujemy szczegółowych mechanizmów czynności. To znaczy piszemy "sprawdzamy czy pion otoczony jest przez piony przeciwnika", nie definując w jaki sposób ma się to odbywać.

n=A
1. gracz n wykonuje swój ruch
2. sprawdź czy ruch gracza jest "prawidłowy" jeżeli tak to 3 jeżeli nie to 1
3. "zdejmij" martwe kamienie z planszy
4 jeżeli aktywnym graczem jest gracz A to n=B i przejdź do 1, w innym wypadku n=A i przejdź do 1.

Nie musisz dziękować. Puszczający oczko

#12: Re: algorytm na gre Autor: wrobelSkąd jesteś: Gdynia PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:32 pm
    ----
wymyslilismy jeszcze z kumplami ( bo jest w poleceniu zeby podac przyklad ) cos takiego:
bwgraphx.republika.pl/...retna1.doc

pola wyciete/zapisane to czarne piony
pola puste to biale piony

i teraz przykladem moze byc opisywanie cyframi ruchow...

co wy na to ?

#13: Re: algorytm na gre Autor: beneritSkąd jesteś: Gdańsk PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:36 pm
    ----
To co teraz podales to przyklad na wycinanie tych liter poprzez granie.

Czy to chodzi wiec o wyciecie takich ksztaltow w grze? czy tez o granie na planszy z juz wycietymi literami?

#14: Re: algorytm na gre Autor: wrobelSkąd jesteś: Gdynia PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:40 pm
    ----
hmmm w poleceniu jest zeby najpierw wyciac te litery, a pozniej opisac algorytm gry z wycietymi polami. Tylko teraz pytanie czy slowo "wyciac" oznacza ze ma ich wogole nie byc czy ze sa one juz "czarne"....

#15: Re: algorytm na gre Autor: MandosSkąd jesteś: Łódź PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:43 pm
    ----
wrobel wrote:
hmmm w poleceniu jest zeby najpierw wyciac te litery, a pozniej opisac algorytm gry z wycietymi polami. Tylko teraz pytanie czy slowo "wyciac" oznacza ze ma ich wogole nie byc czy ze sa one juz "czarne"....
Podam Ci dwa hasła-klucze:"konsultacje", "poczta elektroniczna"



-> Pozycje, problemy, analizy

Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Idź do strony 1, 2  Następny  :| |:
Strona 1 z 2