Gimli wrote: |
KosiarZ: to wcale nie jest takie proste jak ci się wydaje, zważ na możliwość bez zbić to jest proste ale tak, to przy trzeciem rucu musisz juz wziac pod uwagę możliwość postawienia kamienia w miejscu, gdzie stał już wcześniej jakiś. Policzenie ile jest możliwości wykonania kolejnego ruchu sprawia trochę trudności, bo trzeba brać pod uwagę ilość możliwych zbić co komplikuje sprawę. A co do ilości możliwych do rozegrania partii przez ludzi, to wszystkie są możliwe. pograj na kurniku to się przekonasz. Czasem trafiają się tam ludzie, którzy wykonują najbardziej nieprawdopodobne ruchy. |
KosiarZ wrote: |
Potrzebny byłby jedynie mocny komp żeby coś takiego udźwignąć Gdyby zagadnienie uprościć (w tym przypadku po prostu poprawić algorytm), byłoby jeszcze szybciej i jeszcze prościej. |
dede wrote: |
Jest jeszcze jeden problem. We wszystkich zalozeniach dotyczących możliwych rozkładów gry nie bierze się pod uwagę zasady, że w miejsce zbitego kamienia można wstawić następny. Przyjęcie takiej możliwości drastycznie zwiększa ilość możliwych wariantów. Kamienie wstawione w miejsce zbitych też mogą być zbite, w to miejsca znowu wstawiane kamienie itd. Zapewne też możliwe są partie nieskończenie długie oparte o wzajemne zbicia inne niż potrójne ko. |
benerit wrote: |
Jednak nie wydaje mi się aby Go było grą nieskończoną. Jest zasada ko, która mówi, że układ na planszy nie może się powtórzyć. Tu nazwa tej zasady jest myląca, gdyż nie chodzi tylko o ko w standardowym znaczeniu (czyli niemożliwość natychmiastowego odbicia kamienia), ale o dowolne układy. Tak więc zasada mówiąca, że niedozwolony jest ruch w którym układ na planszy się powtórzy, sprawia że nie można mówić o nieskończonej partii. |
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)