KLANY
-> Forum ogólne

#1: KLANY Autor: buddaSkąd jesteś: racibórz PisanieNadesłano: Śr stycz 20, 2010 6:18 pm
    ----
Szanowne Goistki, Szanowni Goiści - kilka lat wstecz poruszano na forum IAG temat "bractw" i "klanów". Z różnych przyczyn pomysł nie przyjął się. Dlaczego piszę nowy temat kiedy są już stare wątki? - Otóż dlatego, że przez kilka ostatnich dni kilka osób na forum KGS dyskutowało nad tym zagadnieniem i doszliśmy do wniosku, że to jest najwłaściwsze rozwiązanie. Są nowi ludzie, dużo starych goistów zabierających głos w poprzednich forach nie bierze już aktywnego udziału w go-istycznym życiu. Czy pomysł się przyjmie zależy od nas i od naszego aktywnego działania, a nie gadania i pisania na forum. Proszę abyście zapoznali się z poprzednimi tematami, przeanalizowali wypowiedzi poprzedników, pomyśleli nad tematem i wyrazili swoją opinię. Może uda nam się stworzyć ciekawe współzawodnictwo i dobrą zabawę. Podaję link do jednego z forum,:

akademia.go.art.pl/ind...opic&t=850

a Państwa proszę o umieszczenie na forum równierz innych linków dotyczących omawianego tematu, jeśli takie na archiwalnych stronach forum znajdziecie.

Przedstawiam poniżej słowa "Benerita" biorącego niegdyś aktywny udział w tworzeniu "bractw":

Jako, że pomysł z bractwami niezbyt wypalił zastanawiam się nad całkowitym usunięciem go z Akademii i ewentualnym wprowadzeniu innego podobnego systemu związanego z przyszłym systemem punktowym.

Dlatego mam kilka pytań
1. Co sądzicie o pomyśle z bractwami? Czy warto go kontynuować?
2. Do członków bractw, jakie są wasze opinie na możliwość rozwiązania systemu bractw?
3. Dlaczego projekt się nie udał i czego w nim brakowało?

PS brak odzewu na list, traktuje jako brak zaisteresowania tym systemem (implikacja chyba zrozumiała)

Co sądzicie o następującym pomyśle:

Bractwa zostają powiązane z systemem punktowym i systemem nauczania w nastepujacy sposob:

- za przynaleźność do bractwa 5 punktow (za przewodnictwo 10)
- bractwa maja swoje druzyny zawodnikow do turniejow itd... ktorzy wygrywaja punkty. (generalnie zasada jest taka, ze bractwo rowniez jest jednostka w systemie punktowym i pozniej te punkty rozdzielane sa na czlonkow bractwa)

Bractwa tworzone sa glownie wokol osob, czy to nauczycieli, czy aktywnych osob na KGS. (mi osobiscie przychodzi okolo 4-6 osob na mysl wiec chyba mozliwosci sa)
Taka osoba zostaje przewodniczacym bractwa i reprezentuje je przed akademią.
Czlonkami bractw musza byc rowniez gracze slabi i poczatkujacy (to tez mozna ujac w systemie punktowym itd.)


Generalnie calosc mozna opisac jako. Wokol aktywnych osob formalizujemy grupy ludzi ktorzy pod jedna nazwa "flagą" uczestnicza w zyciu akademii - glownie w zmaganiach z systemem punktowym. Mozna to rozwinac oczywiscie o filozofie i wszelkie zasady lokalne dla kazdego z bractw, ale nadal wyjdzie idea jaka byla w Harrym Potterze.

Oczywiscie kluczem do wszystkiego bedzie:
- znalezienie chetnych do prowadzenia bractw.
- znalezienie bractwom zajecia (turnieje, konkursy i inne pola do rywalizacji)

Czekam na uwagi i komentarze... i no najwazniejsze pytanie... czy w takiej wizji bractw ktos by chcial jakies zalozyc? Lub przynajmniej by sie nad taka mozliwoscia by zastanowil...

(w ostatecznosci mozna zrobic bractwa regionalne, ale chyba nie o to tu chodzi).

Zachęcam do wzięcia udziału w zabawie i pozdrawiam budda

#2: Re: KLANY Autor: KamykSkąd jesteś: Poznań PisanieNadesłano: Cz stycz 21, 2010 12:10 am
    ----
Na pewno potrzeba ich kilka, nie można skupić się na dwóch czy trzech organizacjach Uśmiech Powinny być one dość zróżnicowane. Dobrze jeśli miałby za sterami osoby które są "organizacyjnie sprytne". Często trzeba będzie umówić swoją organizację na konkretny termin rywalizacji - zresztą to już zależy od przyjętych reguł gry.


Na KGS istnieje coś podobnego w angielskim wykonaniu. Dodam, że sam nawet uczestniczyłem w tym 2-3 lata temu. Zagrałem wtedy finałową top deskę (zwycięską) z jakimś podobno "siłaczem +6d"
senseis.xmp.net/?KGSClans
Byłem w NTC ;P

Fajnie by było jeśli pomysł trafi do szerszego grona graczy - od początkujących motywując ich do pracy jak i graczy dan którzy mieliby miejsce do popisu i szanse sprawdzenia się z innymi polskimi graczami co
ostatnio coraz rzadziej ma miejsce. (pomijając ILMM ograniczone wiekowo)

#3: Re: KLANY Autor: AzaelSkąd jesteś: warszawa PisanieNadesłano: Cz stycz 21, 2010 5:21 pm
    ----
Pomysl wydaje sie fajny, ale wydaje mi sie ze na poczatku ilosc klanow powinna byc ograniczona, powiedzmy 4/5, zeby zobaczyc jak to sie dalej rozwinie.
Wazne jest, zeby unkinac tworow, ktore wytrzymaja nie wiecej niz miesiac/2.
Takze przydatne bylyby jakies wstepne wytyczne dotyczace samego zakladania klanu np min. x czlonkow, z czego musi zawierac gracza w miare doswiadczonego jak i poczatkujacych.

Wydaje sie fajnym pomyslem zastosowanie elementow z gry, ktora wymyslil kiedys Benerit na LSG - klany podzielone by byly na style jak "Gote-Honte", "Fighting Spirit", "Hamete".

#4: Re: KLANY Autor: SrolmopsSkąd jesteś: Siemiatycze PisanieNadesłano: Cz stycz 21, 2010 10:11 pm
    ----
Ja osobiście jestem Za klanami. Co do pomysłu Azaela co do konkretnych stylów prezentowanych przez klany niech nic z takich rzeczy nie będzie narzucane ! Niech klan wypracuje swój własny styl/taktykę i wprowadzi go do użytku i niech nim zaskakuje w grach ligowych. Ligowych bo oczywiście musi powstać jakaś Liga Klanów.

Oczywiście dla mnie też jest osobiście lepiej gdy działalność klanów prowadzona jest internetowo. Ja gościu z małego miasteczka 100 km od czegokolwiek mogę tylko pomachać innym ludziom z Warszawy, Łodzi czy innych miast z prężnymi klubami.

#5: Re: KLANY Autor: klinSkąd jesteś: Koszalin PisanieNadesłano: Cz stycz 21, 2010 10:14 pm
    ----
jestem za!!!! moglbym sie nawet w to zaangazowac jako glowa klany tylko chyba za slaby jestem ale kto mowi ze szef mosi byc najsilniejszy:P

mysle ze jest mnostwo sposobow na zorganizowanie zajecia takim klanom fajnie by bylo jezeli znalazlo by sie troche kasy na jakies nagrody

no i gdyby wiekszosc goistow pojawiajacych sie na kgsie chociaz zajzala na ten temat. moze dalo bysie go przypisac na polskiej stronie

#6: Re: KLANY Autor: buddaSkąd jesteś: racibórz PisanieNadesłano: Sb stycz 23, 2010 12:10 am
    ----
Kamyk wrote:
Na pewno potrzeba ich kilka, nie można skupić się na dwóch czy trzech organizacjach Uśmiech Powinny być one dość zróżnicowane. Dobrze jeśli miałby za sterami osoby które są "organizacyjnie sprytne". Często trzeba będzie umówić swoją organizację na konkretny termin rywalizacji - zresztą to już zależy od przyjętych reguł gry.


Na KGS istnieje coś podobnego w angielskim wykonaniu. Dodam, że sam nawet uczestniczyłem w tym 2-3 lata temu. Zagrałem wtedy finałową top deskę (zwycięską) z jakimś podobno "siłaczem +6d"
senseis.xmp.net/?KGSClans
Byłem w NTC ;P

Fajnie by było jeśli pomysł trafi do szerszego grona graczy - od początkujących motywując ich do pracy jak i graczy dan którzy mieliby miejsce do popisu i szanse sprawdzenia się z innymi polskimi graczami co
ostatnio coraz rzadziej ma miejsce. (pomijając ILMM ograniczone wiekowo)

Po paru dyskusjach na forum KGS zauważyłem, że są obserwatorzy i niedowiarki :). I mają rację. Jeżeli chcemy coś osiągnąć, musimy zadziałać. Jest już kilka osób, które mogą stworzyć piwerszy klan. Marek podał link, z którego wynika, że na kgsie istnieją klany i współdziałają. Moglibyśmy stworzyć swój pokój w pokojach klubowych i rywalizować z tymi klanami. Jeśli nam się uda moze zachęcimy innych. Wtedy zastanowimy się, czy dzielić istniejący klan, czy zachęcić innych do wzięcia z nas przykładu. Potrzebny jest wódz, który potrafi się dogadać ze wszystkimi. Ja niestety nie znam angielskiego. Proszę wodza o kontakt ze mną i obiecuję taką pomoc na jaką mnie stać. Osoby, ktore wyraziły chęć działania w klanach proszę o kontakt na priv w KGS.
Pozdrawiam budda.

#7: Re: KLANY Autor: AzunaiSkąd jesteś: Wrocław PisanieNadesłano: Pn stycz 25, 2010 9:13 pm
    ----
Jeżeli chodzi o mnie to jestem za. Podpisuję się wszystkimi kończynami.

Uważam utworzenie klanów za wspaniałą rzecz. Podniosło by to na pewno poziom graczy.

Mam jedną taką uwagę. Dobrze by było aby oprócz członków i szefa był też nauczyciel, który by organizował lekcje dla osób z klanu. Oczywiście nauczycielem mógłby być również szef (jeżeli podołałby dwóm zadaniom).

Dlaczego nauczyciel? No między innymi dlatego, że nie wszyscy ludzie uczą się tak samo szybko. Mogło by się tak zdarzyć, że ktoś w klanie pomimo wielkich chęci wygrywałby 1 potyczkę na 5. Nauczyciel przeanalizowałby te gry i wytknął błędy aby się nie pojawiały na przyszłość.

Obecność nauczyciela w klanie uważam za tak samo potrzebnego jak żołnierza-sanitariusza na polu bitwy w realnym świecie.

Osobiście jestem do zapisania się do klanu.



-> Forum ogólne

Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Strona 1 z 1