Archiwum Internetowej Akademii Go Sklep E-GO  
_TOGGLE
Menu

Nauka

Artykuły

Szukaj

Archiwum IAG


Interaktywna droga do poznania go - kurs autorstwa Hiroki Mori

Strona: 1/10 

Fenomenalny kurs, którego autor w ciągu godziny prowadzi całkowitego początkującego poprzez ciąg problemów o powoli rosnącym poziomie trudności do siły około 30 kyu. Polecamy! Kurs ten można także sciągnąć w wersji offline.

by Hiroki Mori (http://playgo.to), tłumaczył Andrzej Bojar

    Proste zasady zdobywania kamieni

  1. Wprowadzenie
  2. Jak zdobywać kamienie
  3. Problemy dla graczy 50 kyu - Zdobywanie kamieni przeciwnika będących w Atari!
  4. Problemy dla graczy 49 kyu - Trudniejsze bicie
  5. Problemy dla graczy 48 kyu - Zdobywanie różnymi metodami!
  6. Usuń wszystkich białych - Chwila odpoczynku
  7. Problemy dla graczy 47 kyu - Podwójne Atari
  8. Ruchy niedozwolone - Dodatkowa zasada do zapamiętania
  9. Problemy dla graczy 46 kyu - Myślenie o dwóch rzeczach

    Więcej o zdobywaniu kamieni

  10. Problemy dla graczy 45 kyu - Poznanie Drabinki
  11. Kamienie, których nie można zabić
  12. Problemy dla graczy 44 kyu - Robienie dwojga oczu
  13. Problemy dla graczy 43 kyu - Semeai (wzajemny atak)
  14. Problemy dla graczy 42 kyu - Poznanie Uttegaeshi (snapback)
  15. Ko - ostatnia reguła do zapamiętania
  16. Problemy dla graczy 40 kyu - "Żuraw w gnieździe"
  17. Problemy dla graczy 39 kyu - Fałszywe oczy
  18. Problemy dla graczy 38 kyu - Walka w rogu
  19. Problemy dla graczy 37 kyu

    Jak rozwija się gra

  20. Otwarcia - Gdy gra się rozpoczyna
  21. Otwarcia, część 2
  22. Problemy dla graczy 36 kyu - Faza środkowa
  23. Zakończenie - Jak liczyć terytorium?
  24. Zakończenie, część 2
  25. Rozcinanie kamieni - odłączenie ich od siebie!
  26. Defensywa - Zapobieganie przecięciu
  27. Skok przez jedno pole - bardzo dobry ruch
  28. Więcej o skokach
  29. Problemy dla graczy 35 kyu - Gdy gra jest prawie skończona
  30. Problemy dla graczy 34 kyu
  31. Przykłady gry
  32. Komi - mała premia dla białego
  33. Epilog - Gdzie dalej?

Ale będzie więcej!


Gdzie jest odpowiedź?

W zasadzie nie przewidziałem odpowiedzi na problemy, ponieważ powinieneś je odnaleźć poprzez wielokrotne powtarzanie prób.
Jeżeli nie udało się Tobie znaleźć odpowiedzi na któryś problem w 100 próbach, daj mi znać przez e-mail.

Copyright 1997-1999, Hiroki Mori(mori@sainet.or.jp)







Następna strona (2/10) Następna strona


(2503 wyświetleń) Wersja do druku
[ Powrót do Edukacja ]


Sklep E-GO
Autorzy | Podziękowania
Hosting zapewnia Polskie Stowarzyszenie Go
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy