Mandos wrote: |
co zrobicie jeżeli wasz uczeń (wiedząc że na pewno z wami zagra) poprosi was o lekcje z elementu który w waszej grze najprawdopodobniej wystąpi (gra na handi, otwarcie które preferujecie itd) ? |
Zrobię to co zawsze - zagram coś innego lub w inny sposób.
Często w grach treningowych omawiam jakiś ruch (podczas gry) pokazuję ideologię, kontynuację i możliwe moje odpowiedzi. Omawiam je gruntownie, a potem gram zupełnie coś innego. W ten sposób wiem że uczeń się czegoś nauczy, a jednocześnie zmuszam go do myslenia aby uzględniając co powiedziałem zagrał dobrą odpowiedź na mój nowy ruch.
Co do handicapów - jest sporo rożnych sposobów gry na handi - tak samo pokażę mu ogólne zasady i np joseki handicapowe, a potem zagram coś innego.
Nie widzę absolutnie żadnego problemu aby uczyć i jednocześnie z uczniami grać w turnieju. Ucząc ich doskonale znam ich mocne i słabe strony i moge to tak samo wykorzystać jak oni rzeczy które im przekażę.
powiedziałbym, że równowaga jest zachowana