Archiwum Internetowej Akademii Go Sklep E-GO  
_TOGGLE
Menu

Nauka

Artykuły

Szukaj

Archiwum IAG


algorytm na gre
Natknąłeś się na ciekawy problem lub pozycję? Przedstaw go tu lub zapytaj o rozwiązanie.
Idź do strony 1, 2  Następny
Rozpocznij nowy temat   Odpowiedz na temat   Wersja do druku    Forum - strona głównaPozycje, problemy, analizy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wrobel
Kosumi
Kosumi


Dołączył(a): May 23, 2006
Wiadomości: 11
Skąd jesteś: Gdynia

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 4:36 pm    Temat wiadomości: algorytm na gre Odpowiedz cytując

Witam,
poszukuje pomocnej dloni do zadania semestralnego. Nie mam pojecia z ktorej strony zaczac...

Strzałkaimg153.imageshack.us/m...eme6ra.jpg
Powróć na górę
Mandos
Tesuji
Tesuji


Dołączył(a): marca 02, 2004
Wiadomości: 238
Skąd jesteś: Łódź

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:00 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

W czym masz ten algorytm zaimplementować ?

_________________
The good fighters of old first put themselves beyond the possibility of defeat,
and then waited for an opportunity of defeating the enemy.

Sun Tzu Wu - ART OF WAR
Powróć na górę
benerit
Tesuji
Tesuji


Dołączył(a): list 27, 2003
Wiadomości: 275
Skąd jesteś: Gdańsk

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:02 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

Jeżeli dobrze zrozumialem to bierzesz palnszę, wycinasz na niej litery i na tym co zostanie rozgrywasz gre?

Trochę to dziwne zadanie

1. W go kamienie stawia sie na przecięciach a nie w kratkach jak na obrazku. Nawet jak umowimy sie ze stawiamy w kratkach to pozostają inne wątpliwosci

2. Sposob gry zalezy od rozlożenia liter. Mozemy je tak na planszy umieścić aby nie bylo nigdzie miejsca na zrobienie oczu. W rezultacie zadna grupa nie bedzie miala oczu i powstanie seki lub ktos wszystko zabije.

3. Jesli założymy ze plansza ma malo wyciętych liter (znaczy jest dużo miejsca na robienie oczu) zastosowanie mają algorytmy standardowe zmodyfikowane o inny ksztalt planszy.
Moim zdaniem napisanie algorytmu na planszy kwadratowej jest prostrze niż na planszy o innym kształcie.


Kto tobie dał takie zadanie? Bo ta osoba chyba nie zdaje sobie sprawy ze złożoności algorytmow grających w go.
Powróć na górę
wrobel
Kosumi
Kosumi


Dołączył(a): May 23, 2006
Wiadomości: 11
Skąd jesteś: Gdynia

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:05 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

Mandos wrote:
W czym masz ten algorytm zaimplementować ?

w sumie to w niczym, mamy tylko napisac na kartce taki algorytm, krok po kroku

ktos wyciagnal troche informacji od prowadzacego (co nie jest wcale takie proste:

Quote::
1 zamiast stawiać piony na skrzyżowaniach (jak w oryginale gry) stawiamy piony na polach.
2. W zasadzie jest to zadanie infromatyczne. Mamy stworzyć ciąg poleceń, warunków (i pętli?), które będą symulowały posunięcie jednego z graczy. Zajmujemy się wymyśleniem takiego sposobu postępowania, który będzie zakładał jakiś cel (np.: 'Jeżeli to możliwe, to stawiamy nasz pion nad pionem gracza') oraz uwzględniał posunięcia przeciwnika (rozważał różne warianty posunięć)
3. Nie budujemy szczegółowych mechanizmów czynności. To znaczy piszemy "sprawdzamy czy pion otoczony jest przez piony przeciwnika", nie definując w jaki sposób ma się to odbywać.
4. Jeśli chodzi o "ko" (patrz opis gry) mamy sami określić, jak algorytm będzie radził sobie z taką sytuacją.
Powróć na górę
benerit
Tesuji
Tesuji


Dołączył(a): list 27, 2003
Wiadomości: 275
Skąd jesteś: Gdańsk

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:07 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

Jeszcze jedno.

Ten sam algorytm mają stosowac obaj gracze? Czy algorytm ma być tylko dla jednego?
Jesli stosujesz ten sam algortym dla obu graczy to zakładając ze nie ma w nim elementów losowości zawsze da ten sam wynik.
Jesli nawet są w nim elementy losowości ale przyjmujemy ze obaj gracze zawsze grają najlepszy dla siebie ruch to nadal zawsze uzyskamy ten sam wynik.

Pomijam fakt, ze nie istnieje w go algorytm 'strategii wygrywającej' inny niz przeanalizowanie wszystkich możliwości metodą min/max (tudzież alfa/beta)
Powróć na górę
wrobel
Kosumi
Kosumi


Dołączył(a): May 23, 2006
Wiadomości: 11
Skąd jesteś: Gdynia

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:07 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

benerit wrote:
Jeżeli dobrze zrozumialem to bierzesz palnszę, wycinasz na niej litery i na tym co zostanie rozgrywasz gre?

Trochę to dziwne zadanie

..................

Kto tobie dał takie zadanie? Bo ta osoba chyba nie zdaje sobie sprawy ze złożoności algorytmow grających w go.

dr hab. z UG :]
Powróć na górę
wrobel
Kosumi
Kosumi


Dołączył(a): May 23, 2006
Wiadomości: 11
Skąd jesteś: Gdynia

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:09 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

doszly mnie sluchy ze nalezy skorzystaz ze schematu Shannona min/max lub alfa/beta ....
Powróć na górę
benerit
Tesuji
Tesuji


Dołączył(a): list 27, 2003
Wiadomości: 275
Skąd jesteś: Gdańsk

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:12 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

Który doktor? Pytam z ciekawości bo o jednym maniaku co nie jest zorientowany słyszałem już Uśmiech

Akurat mam przyjemność chodzić na UG na Mat-Fiz-Inf. Jeśli chcesz możemy spotkać się na wydziale i przedyskutowac o co właściwie prowadzącemu chodzi Uśmiech
Powróć na górę
wrobel
Kosumi
Kosumi


Dołączył(a): May 23, 2006
Wiadomości: 11
Skąd jesteś: Gdynia

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:15 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

mozna go skojarzyc z pewną rybą Uśmiech
jesli chodzi o dyskusje to raczej nie da rady w realu
- termin jest na jutro
- nie jestem studentem UG Uśmiech
Powróć na górę
wrobel
Kosumi
Kosumi


Dołączył(a): May 23, 2006
Wiadomości: 11
Skąd jesteś: Gdynia

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:16 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

a o co prowadzacemu chodzi to wiem tyle co ty - bo mam tylko tresc zadania ....
Powróć na górę
Mandos
Tesuji
Tesuji


Dołączył(a): marca 02, 2004
Wiadomości: 238
Skąd jesteś: Łódź

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:21 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

3. Nie budujemy szczegółowych mechanizmów czynności. To znaczy piszemy "sprawdzamy czy pion otoczony jest przez piony przeciwnika", nie definując w jaki sposób ma się to odbywać.

n=A
1. gracz n wykonuje swój ruch
2. sprawdź czy ruch gracza jest "prawidłowy" jeżeli tak to 3 jeżeli nie to 1
3. "zdejmij" martwe kamienie z planszy
4 jeżeli aktywnym graczem jest gracz A to n=B i przejdź do 1, w innym wypadku n=A i przejdź do 1.

Nie musisz dziękować. Puszczający oczko

_________________
The good fighters of old first put themselves beyond the possibility of defeat,
and then waited for an opportunity of defeating the enemy.

Sun Tzu Wu - ART OF WAR
Powróć na górę
wrobel
Kosumi
Kosumi


Dołączył(a): May 23, 2006
Wiadomości: 11
Skąd jesteś: Gdynia

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:32 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

wymyslilismy jeszcze z kumplami ( bo jest w poleceniu zeby podac przyklad ) cos takiego:
bwgraphx.republika.pl/...retna1.doc

pola wyciete/zapisane to czarne piony
pola puste to biale piony

i teraz przykladem moze byc opisywanie cyframi ruchow...

co wy na to ?
Powróć na górę
benerit
Tesuji
Tesuji


Dołączył(a): list 27, 2003
Wiadomości: 275
Skąd jesteś: Gdańsk

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:36 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

To co teraz podales to przyklad na wycinanie tych liter poprzez granie.

Czy to chodzi wiec o wyciecie takich ksztaltow w grze? czy tez o granie na planszy z juz wycietymi literami?
Powróć na górę
wrobel
Kosumi
Kosumi


Dołączył(a): May 23, 2006
Wiadomości: 11
Skąd jesteś: Gdynia

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:40 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

hmmm w poleceniu jest zeby najpierw wyciac te litery, a pozniej opisac algorytm gry z wycietymi polami. Tylko teraz pytanie czy slowo "wyciac" oznacza ze ma ich wogole nie byc czy ze sa one juz "czarne"....
Powróć na górę
Mandos
Tesuji
Tesuji


Dołączył(a): marca 02, 2004
Wiadomości: 238
Skąd jesteś: Łódź

PisanieNadesłano: Wt May 23, 2006 5:43 pm    Temat wiadomości: Re: algorytm na gre Odpowiedz cytując

wrobel wrote:
hmmm w poleceniu jest zeby najpierw wyciac te litery, a pozniej opisac algorytm gry z wycietymi polami. Tylko teraz pytanie czy slowo "wyciac" oznacza ze ma ich wogole nie byc czy ze sa one juz "czarne"....
Podam Ci dwa hasła-klucze:"konsultacje", "poczta elektroniczna"

_________________
The good fighters of old first put themselves beyond the possibility of defeat,
and then waited for an opportunity of defeating the enemy.

Sun Tzu Wu - ART OF WAR
Powróć na górę
Wyświetl wiadomości z ostatnich:   
Rozpocznij nowy temat   Odpowiedz na temat   Wersja do druku    Forum - strona głównaPozycje, problemy, analizy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wiadomości
Nie możesz usuwać swoich wiadomości
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz załączać plików
Z tego forum możesz pobierać pliki

Sklep E-GO
Autorzy | Podziękowania
Hosting zapewnia Polskie Stowarzyszenie Go
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy