Archiwum Internetowej Akademii Go Sklep E-GO  
_TOGGLE
Menu

Nauka

Artykuły

Szukaj

Archiwum IAG


Automatyczny System Rozliczeniowy Ligi
[ Zaloguj się | Wyniki ligi | Lista startowa | Regulamin ]
Regulamin Ligi IAG
Liga składa się z grup numerowanych A, B i C itd składających się z 8 graczy oraz grupy graczy oczekujących (następna litera po ostatniej literze grupy, np D). Im litera jest bliższa początku alfabetu, tym wyżej grupa znajduje się w drabince ligi.

W okresie 1 miesiąca gracze z każdej z grup (oprócz oczekującej) rozgrywają w ramach ligi gry każdy z każdym, dla grupy łącznie 28 gier.

Po zakończeniu miesiąca następuje rozliczenie kolejki ligi, w wyniku którego 2 najsłabsi gracze danej grupy spadają do grupy niższej, zaś 2 najlepsi gracze danej grupy przechodzą do grupy wyższej. Z grupy A spadają 2 osoby. W zamian za nie awansują do tej grupy 2 gracze z grupy B.

Decyzją administratora IAG okres rozliczeniowy może zostać zmieniony.

Kolejność na liście oczekującej zależy kolejno od siły gracza oraz daty zgłoszenia. Jeśli grupa oczekująca będzie składać się z 8 osób, zostanie utworzona nowa grupa ligi.

Jeśli jakiś gracz zrezygnuje z udziału w lidze, pozycje uczestników ligi zostają przy rozliczeniu kolejki tak przeliczone, by w każdej grupie znowu było po 8 osób. I tak jeśli z udziału w lidze zrezygnuje gracz z grupy A, na koniec okresu rozliczeniowego do grupy B spadnie 1 osoba, a z grupy B awansują 2 osoby, itd w dół, zaś z grupy oczekującej do grupy najsłabszej wejdzie 3 najlepszych graczy. Jeśli w grupie oczekującej będzie zbyt mało graczy, by zastąpić spadkowiczów z najsłabszej grupy, ilość spadkowiczów będzie zmniejszona tak aby zapewnić pełny skład grupy.

O miejscu w grupie decyduje kolejno ilość punktów, sodos, wynik bezpośredniej gry i ranking w szkole.

Gry w ramach systemu ligi są równe, czas 10/10, komi 6.5 (za zgoda obu graczy czas moze zostać wydłużony). Gracze sami określają kto jest czarny a kto biały. Gry mogą odbyć się na serwerach: Aurora, KGS, WING.

Na początku gry obaj gracze muszą wpisać swoje imiona i nazwiska oraz deklarację 'do ligi'. Jeśli gra ma być zaliczona do rankingu PSG, obaj muszą też wpisać deklarację 'do PSG'.

Użycie w czasie gry komendy undo albo addtime jest zabronione i równoznaczne z poddaniem gry przez gracza, który jej użył.

Aby gra została zaliczona, jej zapis musi być przesłany do administratora ligi przez wygranego poprzez wybranie linku "sgf" z pola tabeli odpowiadającego przeciwnikowi z którym się grało.

W przypadku niemożności umówienia się na grę należy do przeciwnika i do administratora ligi wysłać list z prośbą o umówienie się. W przypadku braku odpowiedzi osoba, która wysłała list, może domagać się od administratora ligi przyznania walkowera. Jeśli pomimo wzajemnej wymiany listów gracze nie zdołają umówić się na grę, obaj otrzymują walkowera.

Gracz, który na końcu okresu rozliczeniowego rozegra mniej niż 5 gier, zostaje usunięty z ligi. Obowiązek rozegrania 5 gier nie dotyczy uczestników grupy, która rozpoczęła rozgrywki z opóżnieniem przynajmniej połowy rundy.

Możliwe jest wzięcie przez gracza "urlopu" z rozgrywek w lidze co zwalnia go z obowiązku rozegrania minimum gier. W następnym okresie rozliczeniowym gracz ten będzie grał w grupie niższej. Zamiar wzięcia urlopu należy zgłosić administratorowi ligi nie później niż do 2/3 okresu rozliczeniowego, którego urlop dotyczy. Urlop można wziąć nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

Wszelkie niejasności rozstrzygane są przez administratora ligi, od którego rozstrzygnięć można odwołać się do administratora IAG.

Warunkiem zaliczenia gry ligowej do PSG jest dodatkowa deklaracja na początku gry 'do PSG', oraz przesłanie zapisu tej gry dodatkowo na adres do_psg@go2.pl w ciągu 3 dni od jej rozegrania. Gra może być zaliczona do PSG jeśli różnica siły graczy nie przekracza 3 kamieni.

Administratorem ligi jest Mirek Tracichleb i do niego należy wysyłać wszelką korespondencję związaną z ligą (umawianie się, pytania, wątpliwości) na adres ligaiag@go2.pl.

Automatyczny System Rozliczeniowy Ligi Internetowej Akademii Go

Projekt i realizacja: y0shua
Sklep E-GO
Autorzy | Podziękowania
Hosting zapewnia Polskie Stowarzyszenie Go
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy